Szanowne grono zaglądające na nasz profil. Dziś podzielimy się z Wami wiadomościami z przetarcia nowego szlaku, jakim jest wymiana rozrządu w silniku Forda 1.0 EcoBoost. W tym przypadku Fiesta VI 2013 rok produkcji z przebiegiem 194 956 km.
la formalności dodam, że producent przewiduje interwał wymiany na 240 000 km lub po 10 latach, w zależności co nastąpi jako pierwsze. Klient umawiając na wizytę w naszym „Spa” swój samochód, mówił że już boi się już jeździć bo rano przy odpalaniu kontrolka ciśnienia oleju zbyt długo się świeci (paski rozrządu w tych silnikach pracują w oleju silnikowym, tak jak w innych pracują łańcuchy rozrządu) i obawia się, że pasek może się już łuszczyć i przytykać smok olejowy w misce.
Podejrzenia były słuszne:
Tak więc okazało się, że interwał wymiany paska rozrządu i pompy oleju podawany przez producenta, skorygowany skorygowany o 20% to i tak za dużo, ponieważ to co widać na powyższych zdjęciach grozi zatarciem silnika, a wymiana powinna nastąpić jeszcze przed degradacją pasków. Na tym przykładzie, zakładam że przebieg 160 – 180 tyś. km to przebieg odpowiedni dla wymiany tych pasków (oczywiście przy stosowaniu właściwego oleju do tego silnika i nie przekraczaniu interwałów wymiany tego oleju).
Tak więc z nie ukrywaną przyjemnością informujemy, że nasz warsztat świadczy również usługi, z zakresu wymiany rozrządu w samochodach z silnikiem 1.0 Eco Boost i stanowimy alternatywę dla posiadaczy tych samochodów w stosunku do ASO.
Do tego wpisu dodano 0 komentarzy